 
BLR heeft zijn FastFin® Tail Rotor Enhancement and Stability System ontwikkeld voor installatie op Airbus H125-helikopters. De FAA heeft het systeem nu gecertificeerd.
FastFin maakt gebruik van geavanceerd luchtstroombeheer om de effectiviteit van het H125 anti-koppelsysteem te vergroten. De FastFin bestaat uit een Advanced Tailboom Aerodynamic Cowling (ATAC), een Tailboom Strake en Vortex Generators. Het heeft de volgende voordelen:
- vermindering van de werklast van de piloten
- tot 10% meer vermogen
- meer controle in Precision / Hover / Hold
- tot 65 kg meer nuttige landing (of tot 220 kg meer nuttige landing indien samen met de H125 Arriel 2D turbine Power Upgrade)
- OGE-plafond bij maximaal startgewicht 2.750 ft hoger is (tot 13.900 ft versus 11.150 ft eerder)
- minder kans op over-torque
 Zoals je op het schema kunt zien maakt FastFin gebruikt van een geavanceerd luchtstroombeheer om het vermogen te optimaliseren. Deze technologie is oorspronkelijk ontwikkeld door de NASA (National Aeronautic & Space Agency).
Zoals je op het schema kunt zien maakt FastFin gebruikt van een geavanceerd luchtstroombeheer om het vermogen te optimaliseren. Deze technologie is oorspronkelijk ontwikkeld door de NASA (National Aeronautic & Space Agency).
De kost van het Fastfin systeem voor een Airbus AS350 / H125 is $69.950 voor de kit en $10.000 voor de installatie. De FastFin is ook beschikbaar als fabrieksoptie bij een nieuwe H125. Lees hier de brochure van de FastFin voor de H125.
Video:
 
 
  
 
