Het Sikorsky-Boeing team heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in de ontwikkeling en de testen van haar SB>1 Defiant.
Op 12 oktober 2020 kon de Defiant gedurende een testvlucht een snelheid bereiken van 211kts (390km/u) in een normale horizontale vlucht en niet minder dan 232kts (430km/u) in een dalende vlucht. Om deze snelheid te bereiken gebruikte de Defiant slechts 66% van het beschikbare vermogen geleverd door de twee Honeywell T55 turbines.
In januari 2020 bereikte de Defiant voor het eerst 100kts (182km/u) en in de afgelopen 9 maand kon deze snelheid meer dan verdubbeld worden. Op basis van de informatie die wordt opgeslagen gedurende de testvluchten kan de Defiant zonder problemen de gevraagde 250kts (463km/u) bereiken en vermoedelijk zelfs meer.
Het Amerikaans leger zal voor haar aankoopbeslissing in het FLRAA-project (Future Long-Range Assault Aircraft) de snelheid als een belangrijk topic meenemen en kijkt uit naar een kruissnelheid van 250kts (465km/u) en een maximum snelheid van 280kts (520km/u).
De toekenning van de volgende stap in het FLRAA-project is voorzien in 2022. De enige concurrent van de SB>1 Defiant is de Bell V280 Valor die minstens 18 maand ontwikkelingsvoorsprong heeft op de Defiant. De Bell V-280 Valor bereikte nu reeds een snelheid van 300kts (550km/u). De winnaar van het FLRAA-programma zal rnd 2030 de opvolger leveren van de Sikorsky UH-60 Black Hawk helikopter.