- 2016-12-16: ingeschreven in het Frans register als F-GVPH
- was ex-SP-GOG en ex-SP-GSG (Polen)
- 2018-04-16: eigendomsoverdracht aan Wilmax International Arrhem (NL)
- 2020-07: in onderdelen aangekomen bij AMN op Teuge - is daar luchtwaardig gemaakt
- 2021-03-04: staat reeds enige tijd in de hangaar van Rotor & Wings op Lelystad en zou ook vliegen voor HeliCentre
- 2021-03-04: foto op Lelystad - copyright AirOnline.nl - credit: Berend Jan Floor
- 2021-03-06: opgemerkt op Lelystad Airport
- 2021-08-28: extra foto © en dank aan Roy Wassink
- 2024-07-31: uitgeschreven uit het Franse register
- 2024-08-22: opgemerkt bij ATB Belgium als PH-HCK bij testvlucht
- foto © Bob Rongé - met onze dank
- 2024-08-23: ingeschreven in het Nederlands luchtvaartregister als PH-HCK voor HeliCentre, Lelystad
- 2024-08-24: voor het eerst gezien op Lelystad als PH-HCK
- 2024-09-14: foto's op Lelystad © Julian van der Kolk - met onze dank
- 2024-10-25: foto op Lelystad © AirOnline.nl - Berend Jan Floor - met onze dank
Helikopter: PH-HCK - Robinson Helicopter Company - R44 Raven II
Helikopter
Land:
Nederland
Call Sign: PH-HCK
Registratie: PH-HCK
Bouwjaar: 2007
Serialnr: 11736
Operator: HeliCentre, Lelystad (NL)
Laatste vlucht (UTC): 30/07/2025 9:23:15
Info:
F-GVPH (5)
Model
Fabrikant: Robinson Helicopter Company
Model: R44 Raven II
ICAO-Type: R44
IT: H1P
Motor: 1 x Lycoming IO-540-AE1A5 6 cylinder, flat engine with fuel injection, 245 bhp
Zitplaatsen: 1+3pax
Gewicht (leeg | kg): 680
Gewicht (max | kg): 1134
Maximumsnelheid (km/u): 240
Vluchtsnelheid (km/u): 217
Lengte (m): 11.66
Hoogte (m): 3.28
Rotor diameter (m): 10.06
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
30/07/2025 | 8:30:57 | 9:23:15 | 900 ft | 7000 | 7000 | |
27/07/2025 | 8:21:39 | 19:02:08 | 1300 ft | -100 ft | 7000 | 7020 |
25/07/2025 | 15:58:02 | 17:36:03 | 600 ft | 7000 | 7000 | |
24/07/2025 | 10:00:26 | 12:12:09 | 700 ft | 7000 | 7000 | |
23/07/2025 | 8:36:50 | 16:18:35 | 600 ft | 7000 | 7000 | |
22/07/2025 | 8:46:50 | 15:13:29 | 900 ft | 7000 | 7000 | |
18/07/2025 | 10:14:22 | 10:57:25 | 0 ft | 7000 | 7000 | |
17/07/2025 | 11:12:26 | 11:36:28 | 700 ft | 7000 | 7000 | |
16/07/2025 | 11:02:36 | 11:31:13 | 1000 ft | 7000 | 1000 | |
15/07/2025 | 8:29:30 | 11:56:40 | 800 ft | 7000 | 7000 |