- toestel had fabrieksregistratie D-HEUR(2)
- 1998-01: eigendom van Avinco
- in gebruik bij het Duitse ADAC Luftrettung als Christoph 8 vanop St Marien Hospital in Lunen (D)
- in gebruik bij het Duitse ADAC Luftrettung als Christoph 19 vanop Helios Klinikum in Uelzen (D)
- 2012-03: vliegt bij SAF Helicopteres (Service Aerien Francais) medische missies als SAMU - ingeschreven in Frankrijk
- 2021-09-16: eigendom SAF Helicopteres
- 2022: te zien in de film 'Twee Zomers'
- 2022-02-07: aangekomen op EBKT Wevelgem - is de nieuwe MugHeli van de Westvlaamse IMDH (Instituut voor Medische Dringende Hulpverlening) - zal de komende dagen ingezet worden voor training van de IMDH-piloten
- 2022-02-18: overgevlogen van EBKT naar basis AZ St Jan in Brugge - foto Roland De Groote - met onze dank
- 2022-03-15: toestel wordt nu operationeel ingezet als MUG-Heli - fotoreeks © Tom BUysse - met onze dank
- 2022-06-26: onderstaande foto 1 & 2 - interventie op het Provinciaal Domein te Wachtebeke - dank aan Jan Schotmans
- 2022-08-01: vliegt niet meer als de MUG-Heli in Brugge, is vervangen door F-GMHC
- 2022-10-09: twee nieuwe foto's © Roland De Groote - met onze dank
Helikopter: F-GMTU - Airbus Helicopters - EC135 T1
Helikopter (Momenteel in de lucht!)
Land: Frankrijk
Call Sign: F-GMTU
Registratie: F-GMTU
Bouwjaar: 1998
Serialnr: 0042
Operator: SAF Helicopteres - MugHeli IMDH (Instituut voor Medische Dringende Hulpverlening)
Laatste vlucht (UTC): 19/04/2024 6:56:15
Info:
F-GMTU (13)
Video:
Model
Fabrikant: Airbus Helicopters
Model: EC135 T1
ICAO-Type: EC35
IT: H2T
Motor: 2 x Turbomeca Arrius 2B1/2B1A/2B1A1 (each 435 kW or 583 shp)
Zitplaatsen: 1Crew+7Pax
Gewicht (leeg | kg): 1455
Gewicht (max | kg): 2835
Maximumsnelheid (km/u): 287
Vluchtsnelheid (km/u): 254
Lengte (m): 12.16
Hoogte (m): 3.51
Rotor diameter (m): 10.2
Voor alle info/helikopters van dit model, klik hier!
Vluchtgegevens
Datum | Eerst gezien (UTC) | Laatst gezien (UTC) | Eerste hoogte | Laatste hoogte | Eerste Squawk | Laatste Squawk |
---|---|---|---|---|---|---|
19/04/2024 | 6:21:41 | 6:56:15 | 700 ft | 7000 | 7000 | |
18/04/2024 | 8:31:07 | 14:57:30 | 300 ft | 7000 | 7000 | |
17/04/2024 | 8:41:22 | 8:43:12 | 200 ft | 7000 | 7000 | |
16/04/2024 | 10:47:22 | 11:51:20 | 600 ft | 7000 | 7000 | |
15/04/2024 | 6:25:49 | 10:15:39 | 700 ft | 7000 | 7000 | |
14/04/2024 | 6:59:03 | 11:12:11 | 300 ft | 7000 | 7000 | |
13/04/2024 | 8:21:04 | 18:08:01 | 100 ft | -200 ft | 7000 | 5101 |
12/04/2024 | 7:47:57 | 18:44:49 | -100 ft | 100 ft | 7000 | 7000 |
11/04/2024 | 15:58:40 | 17:18:04 | 0 ft | -600 ft | 7000 | 7000 |
10/04/2024 | 6:59:42 | 16:44:34 | 200 ft | -400 ft | 7000 | 7000 |